Televiziunea Țopilor, realizată pentru mesaje scârboase de la Ora de ras

Topa, cheianu, durbala

Postul de televiziune Jurnal TV, finanțat de oligarhii fugari Victor și Viorel Țopa, a fost aspru criticat în ședința publică de astăzi, 5 iunie 2019, a Consiliului Audiovizualului. Aceasta după ce CA a fost sesizat de Igor Jebuleac cu privire la mai multe mesaje și imagini pornografice ofensatorii la adresa șefului statului Igor Dodon, dar și a mai multor deputați în Parlamentul Republicii Moldova, expuse în cadrul emisiunii ”Ora de ras” de la Jurnal TV, din data de 24 aprilie 2019, scrie actual.md.

Urmare a analizei direcției de profil a CA, s-a constatat că în cadrul acestei emisiuni, producția s-a bazat pe un limbaj și un comportament obscen. Mai mult, pe parcursul emisiunii, realizatorii Constantin Cheianu și Anatol Durbală, renumiți deja în spațiul public pentru o satiră suburbană, încărcată de atacuri la persoană, au utilizat un limbaj obscen, însoțite de secvențe video dintr-un film american. Consiliul Audiovizualului a monitorizat ediția din 24 aprilie a emisiunii ”Ora de ras” și a propus membrilor instituției sancționarea postului finanțat de familia Țopa.

După ce secvențele video din această emisiune au fost vizualizate de membrii CA în ședință publică, președintele instituției, Dragoș Vicol, a calificat mesajele și abordarea emisiunii ca fiind ”scabros, o scârbă imensă, incalificabil și nepermis pentru un post care se respectă”, și că ”o emisiune de satiră și umor nu poate fi un paravan la atacul la persoane, cu caracter obscen și defăimător.”

Membrii Consiliului Audiovizualului au votat unanim ca Jurnal TV să fie sancționat cu o amendă în valoare de 5000 de lei pentru încălcarea prevederilor Codului Audiovizualului. Mesajele tendențioase expuse de Cheianu și Durbală în cadrul acestei emisiuni sunt un lung șir de astfel de încălcări, cei doi fabrică de mai mulți ani o multitudine de materiale, care de fiecare dată încalcă normele deontoligice și ale definiției a tot ce înseamnă satiră, umor și pamflet.

Jurnal TV s-a apărat în fața raportului de monitorizare al CA, invocând că această emisiune este una de satiră și își pot expune mesajele așa cum cred de cuviință.

Același post a ajuns subiect de dezbatere în ședința de astăzi și în urma unei alte petiții, de această dată din partea Centrului Național de Expertiză Judiciară din cadrul Ministerului Justiției al Republicii Moldova, prin care s-a reclamat despre faptul că Jurnal TV a difuzat un material jurnalistic, pe 11 aprilie 2019, în care ar fi ponegrit numele expertului judiciar Olga Cataragă. În reclamație se menționează că în pofida faptului că expertul judiciar ar fi solicitat reporterilor acestui post să nu o filmeze pentru că nu va oferi declarații de presă, redacția Jurnal TV a emis pe post știrea în care a etichetat-o pe Olga Cataragă sub sintagma denigratoare ”acest expert nu are calificare corespunzătoare”. CNEJ își argumentează petiția prin faptul că Jurnal TV a indus în eroare opinia publică cu privire la calificarea expertului, denigrând atât expertul, cât și instituția la care aceasta activează.

You may also like

Comments are closed.

By