Despre cum ProTV sau Jurnal au manipulat pe seama unui video de pe Youtube cu Vlad Plahotniuc (VIDEO TV8)

537-841x420

Autoarea emisiunii „dezinFAKEtarea” de la TV8, Ana Sârbu, a realizat un nou episod în care condamnă știrile false generate de mass-media din Moldova. În emisiunea de ieri, jurnalista prezintă cum unele surse, precum ProTV Chișinău sau Jurnal, au manipulat pe seama unui video de pe Youtube cu Vlad Plahotniuc.

„Ieri, mai multe site-uri au publicat știri în care anunțau că liderul PDM, Vlad Plahotniuc, ar fi votat pe 23 februarie. Presupunerile jurnaliștilor au fost alimentate de faptul că secvența video în care democratul apare la secția de vot a fost publicată cu o zi înainte de alegeri. Din unele titluri de presă s-a creat impresia că liderul democrat și-ar fi înscenat vizita la secția de vot”, a spus Ana Sârbu.

Jurnalista explică că în imaginile video care apar pe internet este arătat cum Vlad Plahotniuc intră în secția de vot, prezintă actele și votează. Tot acolo observăm că acesta este însoțit de un fotograf, iar în secție mai sunt observați bodyguarzi și mai mulți lucrători ai biroului electoral. Video este fără sunet și a fost publicat pe canalul de Youtube al Partidului Democrat din Moldova pe 23 februarie.

„Contactați de presă, reprezentații PDM au explicat că videoclipurile încărcate pe canal primesc în mod automat data și ora din orașul San Bruno, California (SUA), acolo unde se află serverele YouTube. Însă până să aibă o reacție a PDM, presa a mișunat cu titluri tendențioase. Unii jurnaliști au interpretat situația și au creat titluri manipulatoare”, a explicat Ana Sârbu.



Protv.md
a scris așa: „Vlad Plahotniuc a votat înainte de alegeri? Imaginile în care liderul PDM apare la secția de votare au fost publicate pe 23 februarie”. Ulterior titlul a fost modificat.

Știri.md a titrat: „Filmuleț cu Plahotniuc la vot, postat pe Youtube înainte de alegeri”. Din titlul lor se creează impresia că este un fapt și dovedit de organele de drept – lucru neadevărat! Astfel portalul de știri a manipulat și interpretat informația.

Jurnal.md la fel a manipulat: „La alegerile din 24 februarie, Plahotniuc a votat pe 23 februarie? // VIDEO”. Mai mult, jurnalista recunoaște că și colegii săi de la TV8 au manipulat cetățenii moldoveni.

Tv8.md a scris așa: „Imaginile cu Plahotniuc de la secția de vot regizate? Clipul video, publicat pe Youtube cu o zi înainte de alegeri”. Menționăm că ulterior sursa a corectat titlul.

Ana Sârbu concluzionează că mulți jurnaliști s-au grăbit, fie din goana după vizualizări, fie din lipsa de documentare, fie din greșeală. Însă acest lucru nu ar trebui să se întâmple, indiferent de partidul, persoana, țara sau situația despre care este menționat în titlu unei știri. Presa trebuie să fie echidistantă în orice situație!

sursa: telegraph.md

You may also like

Comments are closed.

By