EXEMPLU DE URMAT ?: Lituania a oprit emisia postului „Первый Канал”

pervii

Ieri, 7 octombrie 2013, în Lituania a fost sistată emisia postului de televiziune «Первый балтийский канал», care retransmite grila postului rusesc de televiziune «Первый канал» în ţările Baltice, scrie Delfi.lt.

Motivul sistării emisiei constă faptul că în ediţia din 5 octombrie a emisiunii «Человек и закон», evenimentele de la Vilnius din 1991 au fost prezentate minciunos de către jurnaliştii ruşi. Totodată, reprezentanţii Cgates (companie care deţine locul doi în sfera transmisiunilor tv prin cablu) au declarat că  după emisiunea difuzată la «Первый канал», sute de telespectatori au adresat plângeri la companie, în care se cerea oprirea retransmisiei acestui post. La rândul lor, cei din Cgates nu exclud că conţinutul emisiunii ar fi putut încălca anumite prevederi legale ale Lituaniei şi de aceea au sistat emisia canalului TV, până în momentul în care nu vor primi explicaţii de la conducerea postului dar şi până când instanţele de judecată nu vor da un verdict în acest sens.

Anterior, la 7 octombrie, scrie РИА Новости, Comisia pe problemele de Radio şi TV din Lituania a anunţat că a demarat investigaţii vizavi de ediţia din 5 octombrie a emisiunii «Человек и закон», iar deputatul Rasa Iucnyavicene a propus retragerea licenţei postului care retransmite televiziunea rusească.

Amintim că numai cu o zi înainte Rusia a anunţat un nou embargo pentru produsele lactate lituaniene, precedat de un embargo pentru dulciurile ucraineşti şi unul pentru vinurile moldoveneşti. În toamna curentă la Vilnius va avea loc summitul în care Ucraina urmează să semneze Acordul de Asociere cu UE, iar Republica Moldova urmează să-l parafeze.

moldova24.info

You may also like

Comments are closed.

By